Microsoft Dynamics 365 voor Retail

Door
In Blogs

Microsoft Dynamics 365: Microsoft Dynamics 365
dé oplossing voor moderne retail

Microsoft Dynamics 365 voor Retail integreert en stroomlijnt elk proces binnen uw retail onderneming.  Van merchandising en gepersonaliseerde aanbiedingen tot voorraadbeheer en de inzet van uw personeel. Hieronder vertellen we u meer over Dynamics 365 en hoe moderne retail organisaties kunnen groeien dankzij deze software.

Dynamics 365 geeft u inzicht in de toekomst van uw retail onderneming

Dynamics 365 RetailOm uw onderneming goed aan te laten sluiten op de toekomstige wensen van uw klanten, wilt u vertrouwen op intelligente systemen. Door gebruik te maken van de forecasting- en distributiefuncties, kunnen retailers overgaan van een reactieve houding naar een proactieve houding. Retailers maken sneller en slimmer beslissingen op basis van realtime klantinformatie. Dankzij Dynamics 365 weet u wat, waar en wanneer er bepaalde producten goed verkocht worden. Op deze manier kunt u uw voorraad maar ook uw personele bezetting goed aan laten sluiten op de toekomstige vraag van uw klant.

 

 

Gepersonaliseerde klantbeleving dankzij Dynamics 365 voor Retail

Personalisatie is de nieuwe manier om u te onderscheiden als merk of keten. Dynamics 365 voor Retail helpt retailers om het verschil te maken t.o.v. de concurrentie. Zo stelt u eenvoudig een alles omvattend klantprofiel samen met informatie over aankoopgeschiedenis en wensenlijsten. Op basis van deze informatie kan u uw klanten een gepersonaliseerde aanbieding doen, op het juiste moment.

Dynamics 365 verbetert de klantervaring

Digitalisering zorgt voor vernieuwing van de huidige fysieke retail winkels. Om de winkelervaring te verbeteren worden tools ingezet zoals een self-service kiosk, mobiele kassasystemen en push notificaties. Deze technologieën ondersteunen de verkopers en verbeteren de ervaring van klanten in uw winkel. De software stelt u als retailer in staat om uw winkel af te stemmen op elke individuele bezoeker en hen een ultieme winkelervaring te bezorgen.

Dynamics 365 als onderdeel van een omnichannel marketingstrategie

De ontwikkelingen van de afgelopen jaren hebben ervoor gezorgd dat klanten steeds meer kanalen gebruiken in hun aankoopproces. Welke kanalen zij gebruiken is ook nog eens afhankelijk van het stadium van het aankoopproces waarin zij zich bevinden. Dit maakt het voor retailers complexer om klanten te volgen en te stimuleren in dit aankoopproces. Echter, met de juiste middelen kunnen retailers hun klanten wél op de voet volgen en inspelen op hun behoeften. Via de software oplossing combineert u data vanuit mobiele apps, webshops, winkels en social media. Daarnaast staat de software altijd in verbinding met uw ERP software en uw betalingssystemen. Dit maakt uw processen gemakkelijker en u kunt beter in spelen op de specifieke wensen van uw klant.

Eenvoudige implementatie en ondersteuning

Storingen en downtime zijn kostbaar voor retailers. Elke minuut dat u uw klanten niet kunt bedienen, kost u waardevolle omzet. Om ervoor te zorgen dat u altijd en overal kunt werken, zorgt Microsoft voor een uitgebreid netwerk van betrouwbare partners en aanvullende diensten. Daarnaast is Dynamics 365 sneller te implementeren dan alternatieve bedrijfssoftware. Het flexibele en betaalbare platform helpt handmatige processen te vereenvoudigen, uw klanten beter te bedienen en uw omzet te verhogen.

Alles op één plaats met de retail oplossing van Dynamics 365Dynamics 365 op mobiel

Moderne retailers staan voor veel uitdagingen en de technologische ontwikkelingen zullen voorlopig nog doorgaan.  Dynamics 365 voor Retail helpt retailers om deze uitdagingen aan te gaan en te groeien in de competitieve markt van vandaag. Doordat u uw klanten beter begrijpt verhoogt u uw omzet en vergroot u uw competitieve voordeel. Wilt u weten hoe Dynamics 365 uw retail organisatie laat groeien? Vraag dan een demonstratie aan van Dynamics 365 door één van onze consultants.

Meer weten over Dynamics 365 voor Retail?